Tedaviler

Periodontal hastalıklar, büyük bir oranda önlenebilen ve kontrol altına alınabilen hastalıklardır. Tedavi; iyi ağız hijyeninin sağlanmasına, doğru ve erken tanıya ve doğru tedavi yaklaşımlarına bağlıdır. Bu nedenle hem hastanın hem de hekimin tedaviye aktif olarak katılımı gerekir.

Diş eti kanamaları yaygın olan periodontal hastalıkların ilk belirtisidir. Kızarık diş etleri, şiş ve parlak yüzeylidir. Çoğu zaman bu belirtilere, ağız kokusu, diş etinde kaşınma, kanama hissi, dişlerde hassasiyet de eklenebilir.

Periodontal hastalıklar, çocukluktan yaşlılığa kadar her yaşta insanı farklı derecede etkileyebildiği görülmektedir. Çoğu zaman hastanın ağrı gibi bir şikayeti olmadığı için belirti vermeden ilerleyebilmektedir. Hastanın şikayeti olduğunda ise sağlam, çürüksüz dişler destek dokulardaki kayıplardan dolayı sallanarak kaybedilmektedir.

Ana dişler ne kadar sağlıksız olsalar dahi kurtarılabilecekse eğer kayıp yaşanmaması için gerekli tüm tedavi yöntemleri uygulanmalıdır. Bu noktada devreye Periodontal tedavi girmektedir. Hastalığın tipi ve şiddetine göre farklı tedavi yöntemleri uygulanabilir. Bunlar; öncelikle ağız hijyeni eğitimi, diş taşı temizliği, kök yüzeyi düzleştirilmesi, rejeneratif, rekonstrüktif ve mukogingival operasyonlar olarak basitçe özetlenebilir. Periodontal tedavi içerisine yüksek gülme hattı olan bireylerin diş eti estetiğini sağlamakta dahil edilebilir. Hastanın alışkanlıkları ve uzman doktor ile yapacağı işbirliği, ağız hijyeni ve tedavi planlaması başarıyı doğrudan etkiler.

Periodontal olarak sağlıklı olmayan dişlere hiçbir restoratif tedavi uygulanamaz.

Ä°mplant, çeÅŸitli nedenlerle kaybedilen diÅŸlerin yerine onların fonksiyon ve estetiÄŸini tekrar saÄŸlamak amacıyla çene kemiÄŸine yerleÅŸtirilen yapay diÅŸ kökleridir. â€‹

Tek veya Daha Fazla DiÅŸ Eksiklikleri

Eksik olan diş tedavisi tek diş için uygulanacaksa köprü ile restore edilmesindense, implant ile tedavi edilmesi daha koruyucu olacağından tavsiye edilmektedir.

Tam DiÅŸsizlikler

İmplant destekli protezler, eğer ağızda hiç diş kalmamışsa, bulantı refleksi ve protezin tutuculuğunun yeterli olmaması nedeniyle, hareketli protez kullanılmadığından kişiye ihtiyacı olduğu konforu sağlayabilir.

İmplant Uygulamalarının Aşamaları

İmplant uygulanırken, diş çekiminde olduğu gibi, sadece vidanın yerleştirileceği bölgeye lokal anestezi (uyuşturulur) uygulanır. İmplantın yerleştirileceği alanda uygun kesi yapıldıktan sonra mukoza kaldırılır.

İmplantın yerleştirileceği yerler işaretlenir ve implant yuvasınının frezlerle derinliği ve çapı hazırlanır. İmplant yerleştirilir ve dikiş atılarak kapatılır.

Dikişleriniz 10 gün sonra alınacaktır. Ameliyat sonrası, diş çekiminden sonraki ağrıya benzer bir ağrı olabilir, ancak duyulabilecek bu ağrı basit ağrı kesiciler ile giderilebilir.

Periodontoloji
Ä°mplant